Amb el lema “A València en mitja hora cada quince minuts” ahir es va presentar al casal Jaume I de Llíria la Plataforma Línia 1, 15 minuts ja
• Carme Veses en nom de la Plataforma per una Llíria habitable va presentar els ponents després de recordar que aquest treball es va iniciar per la P. per una Lliria habitable al 2006.
• Xavier Garcia de la Plataforma en defensa del ferrocarril va exposar l’evolució de la linia 1 des de la seua inauguració el 18 de juliol del 1888 fins l’actualitat.
• En 1946 hi havia un tren des de Llíria a València cada hora, el temps del viatge fins a l’estació de fusta era de 1 hora y 6 minuts.
• En la actualitat, tarda 46 minuts, de Llíria a plaça Espanya i continuem tenint un freqüència amb intervals màxims de 45 minuts.
• Malgrat les deficiències del servei el nombre d’usuaris no ha deixat d’augmentar des del 1998. Com es pot observar al gràfic que es va mostrar. • Els passatgers al 2006 van ser 226.000. Esta xifra d’usuaris és molt inferior al potencial de transport de la Línia que es calcula en 50 viatgers per habitant a l’any. Per a la població de Llíria suposarien un milió de viatgers a l’any.
Les millores en la infraestructura, permeten velocitats de 100 km/h. Tanmateix les noves unitats que s’incorporen sols poden circular a 80 Km/h.
Per reduir la durada del viatge s’haurien d’incorporar unitats que permeten aprofitar la infraestructura al màxim, fins els 100 Km/h. Al Japó circulen trens per via estreta a més de 120 Km/h. A més caldria augmentar els trens semidirectes a les hores punta.
Per la seua banda Armand Calatayud de l’Associació de veïns de La Canyada va dir que segons han manifestat en diferents ocasions els responsables de metrovalència i la direcció general de transports l’augment de freqüència fins els 15 minuts és possible amb l’actual infraestructura, no es indispensable desdoblar més km de via. Però si és imprescindible incorporar més i millors trens. A hores d’ara s’ha paralitzat la incorporació de noves unitats. No sabem si aixó és per problemes financers, de previsió o per que s’estan donant preferència a altres línies. Però amb aquest ritme no podran complir els compromisos de arribar abans del 2010 a tindre un metro cada 15 minuts des de Llíria a València.
Cal fer d’això un problema polític, per que tinga la prioritat necessària en aquesta época de dificultats pressupostàries. Caldrà fer gestions davant els grups parlamentaris, els ajuntaments afectats i simultàniament portar el problema de la Línia 1 contínuament als medis de comunicació amb accions com aquesta o altres mobilitzacions que convocarà la plataforma LÍNIA 1, 15 MINUTS JA.
No hay comentarios:
Publicar un comentario